Flytta in

Adressändring och elabonnemang

Förutom att bära möbler och ordna flytthjälp så är det en del andra saker att tänka på vid inflyttning. Du bör göra en adressändring till den nya adressen för att posten ska kunna levereras i tid, detta gör du på svensk adressändring. Värme och varmvatten ingår i hyran men inte hushållselen. När du flyttar behöver du därmed teckna ett elabonnemang på den nya adressen, kontakta din elleverantör för mer information. Läs gärna mer i vår välkommen till oss-broschyr.

Hemförsäkring   

När du flyttar in hos oss ska det finnas en gällande hemförsäkring, som hyresgäst är du ansvarig för att teckna en försäkring för ditt hem. Det är en liten kostnad men en stor trygghet för dig. Du är själv ansvarig för ditt hem och är ersättningsskyldig om det uppstår någon skada i bostaden, det gäller oavsett om det är du själv eller gäster till dig som orsakat skadan. Extra viktigt är det naturligtvis att vara skyddad vid exempelvis brand i din lägenhet, eftersom du även är ersättningsskyldig om annans (grannens) egendom skadas. Här finns mer information att läsa.

Nycklar

Nycklar till din nya lägenhet finns att hämta i receptionen i vårt kundcenter på Sveavägen 18. Du kan hämta samtliga nycklar tidigast kl. 12.00 den första vardagen i månaden när kontraktet påbörjas. Inträffar den första på en helgdag, får du tillgång till lägenheten och nycklarna den första vardagen efter. Du kan även komma överens med den nuvarande hyresgästen om du kan få tillgång till nycklarna innan ditt kontrakt påbörjas. Du kan då få en nyckel och sedan kvittera ut resterande nycklar när kontraktet påbörjas. Någon städbesiktning utförs inte om du och tidigare hyresgäst kommer överens om att du får erhålla lägenhetsnyckeln tidigare. Detta innebär att någon reklamation på städningen inte kan göras. 
Fullmakt för att få hämta ut nycklar.

Hel och ren lägenhet

altDet är en självklarhet att lägenheten är i bra skick och ordentligt städad när du flyttar in. Lägenheten besiktigas alltid innan en ny hyresgäst flyttar in men det kan ändå finnas brister som upptäckts efteråt. Är du missnöjd med något är det viktigt att du hör av dig till din kundvärd. Du kan exempelvis inte få ersättning för att den förra hyresgästen städat dåligt, om du själv har städat lägenheten efter att du flyttade in.

Skriv ut Email

svafsqarhyazeubebsbgcazh-CNhrcsdanlenettlfifrglkadeeliwhihuisidgaitjakokulvltmkmsmtnofaplptrorusrskslsoessuswthtrukurvicyyi