Årsredovisning och hållbarhetsrapport 2020

”Trots ett år med pandemi kan vi redovisa ett mycket bra resultat”

Peter Landin

Årsredovisningen & hållbarhetsrapporten för år 2020 är klara och fastställda av årsstämman. Trots ett annorlunda år med omkullkastade planer på grund av Covid-19 så visar vi ett positivt resultat på drygt 14 miljoner kronor.

Bakgrunden till detta är låga räntenivåer, god efterfrågan på våra lediga lägenheter och en mild vinter utan stora snömängder. Överskottet kommer att användas för framtida underhåll.

Vi har under år 2020 satsat mycket på underhåll, framför allt utvändigt med anledning av pandemin. Vi presenterar många av våra projekt som genomförts på vår hemsida.

- Våra tjänster inom lokalvård blev mer efterfrågade när pandemin bröt ut. Ett av våra städuppdrag som jag gärna vill lyfta fram var till Vård och Omsorgsförvaltningen. Där tog vi med kort varsel över lokalvården på ett antal boenden vilket frigjorde resurser till att Vård och Omsorgsförvaltningen kunde prioritera andra uppgifter i sin verksamhet.
Peter

Klicka här för att ta del av Årsredovisningen & hållbarhetsrapporten

arsredovisning2020 Årsredovisning och hållbarhetsrapport 2020 | Köpings Bostads AB

Kontakta oss på tfn 0221-25500 om du vill att vi skickar ett tryckt exemplar.

KÖPINGS BOSTADS AB

Besöksadress: Sveavägen 18
Postadress: Box 13, 731 21 Köping
Telefon: 0221-250 25

Välj språk

Copyright © 2021 Köpings Bostads AB.
Alla rättigheter reserverade.

Webbdesign: Underbase Media AB